HCL steunt Dutchess of the Sea voor Talisker Whiskey Atlantic Challenge

Wereldwijd actief technologiebedrijf sponsort Nederlands vrouwenteam voor extreme roeirace

Noida, India en Den Haag, Nederland – 26 november 2020, – HCL Technologies (HCL) is diamond sponsor van Dutchess of the Sea, het Nederlandse vrouwenteam dat ruim 4.700 kilometer over de oceaan gaat roeien tijdens de Talisker Whiskey Atlantic Challenge. Vanaf 12 december 2020 gaan vier Nederlandse vrouwen non-stop roeien van San Sebastian in La Gomera op de Canarische Eilanden, naar Nelson’s Dockyard English Harbour in Antigua & Barbuda. Met deze bijzonder zware uitdaging steunen Dutchess of the Sea de Plastic Soup Foundation en onderzoek naar de ziekte ALS.

“Beide doelen betekenen veel voor alle teamleden en daarom verheugt het ons dat HCL Technologies deze uitdaging steunt als diamond sponsor”, vertelt teamlid Bela Evers. “Het is een organisatie met diversiteit en duurzaamheid als kernwaarden.”

“Een vriend van het team is recent overleden aan Amyotrophic Lateral Sclerosis (ALS)”, vervolgt Evers. “Door onze eigen spieren te gebruiken voor een extreme prestatie willen wij de aandacht voor deze slopende ziekte vergroten. De controle die wij over onze spieren hebben is echt niet vanzelfsprekend. De gezondheid van onze leefomgeving is eveneens een belangrijke zorg. Omdat wij zes tot acht weken op de oceaan verblijven, willen wij deze respectvol behandelen. Het is een enorme bron van zuurstof, waardoor de vervuiling ervan zowel schadelijk is voor de oceaan als onze hele planeet. Daarom vinden wij het van levensbelang de verdere vervuiling van zeeën en oceanen met plastic afval te stoppen.”

Voor HCL is dit niet de eerste keer dat het bedrijf een extreme oceaansport sponsort. In 2017-2018 was HCL namelijk de strategische IT-serviceprovider van The Ocean Race, vaak beschreven als ‘s werelds langste professionele sportevenement.

“HCL is er trots op het inspirerende Dutchess of the Sea team te kunnen steunen, gezien de belangrijke duurzame doelen”, zegt Sudip Lahiri, HCL’s Senior Vice President & Head Financial Services in Europa. “4.700 kilometer reizen met ruim 1,5 miljoen roeislagen vereist een enorm doorzettingsvermogen en vastberadenheid. De gedrevenheid en veerkracht van het team trok onze aandacht en daarna bleek dat zij HCL’s ambitie delen om de grenzen van wat mogelijk is te verleggen.”

“Bij HCL proberen we de levens van kwetsbare mensen te verbeteren met behulp van wetenschap, technologie, ondernemerschap en innovatie”, vervolgt Lahiri. “Daarbij focussen wij op gebieden waar nog veel verbeteringen te realiseren zijn, zoals de gezondheidszorg, het onderwijs, technologie en werkgelegenheid. HCL werkt ook samen met ecosysteem-partners aan duurzame verbeteringen en de tien universele principes van het Wereldverdrag van de Verenigde Naties.”

De Talisker Whiskey Atlantic Challenge brengt mensen uit de wereld samen voor een extreme uitdaging: de oceaan oversteken in een roeiboot. Dit jaar nemen er 21 teams aan deel, waaronder voor de eerste keer een volledig vrouwenteam uit Nederland.

Copyright foto: Evert van de Worp

Over HCL Technologies
HCL Technologies (HCL Technologies (HCL) is een marktleidende wereldwijde technologieleverancier, die internationaal opererende ondernemingen helpt bij het heruitvinden en transformeren van de business via een digitale technologietransformatie. Het bedrijf is actief in 43 landen en heeft een geconsolideerde omzet van US$ 8,2 miljard, in de 12 maanden eindigend op 30 september 2018. HCL levert een geïntegreerd dienstenportfolio, gebaseerd op de eigen Mode 1-2-3 groeistrategie. Mode 1 omvat diensten op het gebied van applicaties, infrastructuur, BPO en engineering & R&D-services, waarbij gebruik wordt gemaakt van DRYiCETM Autonomics om het business- en IT-landschap van klanten te transformeren. Met als gevolg dat ze ‘lean’ en ‘agile’ worden. Mode 2 heeft betrekking op ervarings- en resultaatgerichte geïntegreerde aanbiedingen van Digital & Analytics, IoT WoRKS™, Cloud Native Services en Cybersecurity & GRC-diensten. Met als doel de bedrijfsresultaten te verbeteren en digitalisering mogelijk te maken. De Mode 3 strategie focust zich op ecosystemen en creëert innovatieve IP-partnerschappen om producten en platformen te bouwen. HCL gebruikt het eigen wereldwijde netwerk van geïntegreerde co-innovatielaboratoria en globale leveringscapaciteit, om een holistische multi-serviceverlening te bieden in belangrijke verticale markten. Dat zijn met name financiële dienstverlening, productie, telecommunicatie, media, uitgeverijen, entertainment- bedrijven, retail & CPG, life sciences & gezondheidszorg, olie & gas, energie & nutsbedrijven, reizen, transport & logistiek en overheden. Met 127.875 professionals van verschillende nationaliteiten richt HCL zich op het creëren van echte toegevoegde waarde voor klanten via ‘Relationships Beyond the Contract’. Meer informatie is te vinden op: www.hcltech.com

Stuur een reactie