Aegon tekent nieuw vijfjarig contract met HCL voor IT transformatie

Multi-vendor ecosysteem en agile delivery framework voor innovatie en digitale schaalvergroting  

Den Haag, Nederland en Noida, India – 10 december 2018, – HCL Technologies (HCL), een wereldwijde technologieleverancier, maakt bekend een nieuw vijfjarig contract gesloten te hebben met Aegon, een multinational op het gebied levensverzekeringen, pensioenen en vermogensbeheer. Met de overeenkomst voor applicatiediensten blijft HCL een digitale transformatiepartner van Aegon om de innovatie te versnellen, via het creëren en beheren van een nieuw multi-vendor ecosysteem. HCL gaat Aegon ook helpen een flexibel leveringsmodel te implementeren om de ‘time-to-market’ te verkorten en efficiencyverbeteringen te realiseren met het beter beheren en automatiseren van de applicatielevenscyclus.  

Vanuit het hoofdkantoor in Den Haag en wereldwijd ruim 28.000 medewerkers, levert Aegon financiële diensten aan bijna 29 miljoen klanten. HCL is al sinds 2004 een strategische IT-partner voor Aegon Nederland. Sindsdien hebben zij applicatiediensten geleverd, meegewerkt aan het transformeren van Aegon’s data en analytische capaciteiten en de verzekeraar geholpen digitaal leiderschap te bereiken, via een gezamenlijke cXstudio voor het stimuleren van co-innovatie. Aegon wil een digitale schaalvergroting realiseren om de zelfservice voor klanten te verbeteren en haar marktleidende positie verder uit te breiden. 

“Onze strategie is gebaseerd op ‘digital-first’, wat nodig is om de dienstverlening te innoveren, nieuwe klanten te werven en de efficiency te verhogen”, zegt Anke Schlichting, CTO van Aegon. “Als gevolg daarvan is het van cruciaal belang de ‘time-to-market’ te verkorten en een ecosysteem voor leveranciers te creëren, dat ons toegang geeft tot het beste wat de markt te bieden heeft. De afgelopen 14 jaar hebben wij een sterke relatie met HCL opgebouwd en hun uitgebreide kennis van onze business is een belangrijke pijler voor dat partnerschap. HCL’s diepgaand begrip van een leveranciers-ecosysteem en ervaring met het deel uitmaken van de multi-vendor ecosystemen voor andere grote wereldwijd opererende organisaties, zijn doorslaggevend geweest.”  

“We kijken uit naar het verder ondersteunen van Aegon tijdens hun succesvolle digitale reis”, aldus Sudip Lahiri, SVP en Head of Financial Services Europa, bij HCL Technologies. “Aegon was een van onze eerste grote klanten in Europa en we zijn trots op wat we tot nu toe samen hebben bereikt. Onze relatie met Aegon laat de omvang van het succes zien dat te bereiken is op basis van een echt partnerschap, waarbij beide partijen investeren in een cultuur van co-innovatie en samenwerking. “

HCL werkt wereldwijd samen met ruim 100 organisaties in de verzekeringsbranche en levert diensten die een onderscheidende diepte en breedte aan sectorkennis combineren met kerncompetenties op het gebied van business consultancy, schadebeheer, claimbeheer, integratie en applicatiebeheer.

Over Aegon 

Als internationale levensverzekerings-, pensioen- en vermogensbeheermaatschappij gevestigd in Den Haag, heeft Aegon bedrijven in meer dan vijfentwintig markten in Amerika, Europa en Azië. Deze hebben ruim 28.000 mensen in dienst en miljoenen klanten over de hele wereld. 

Meer informatie is te vinden op: aegon.com

 

Over HCL Technologies

HCL Technologies (HCL Technologies (HCL) is een marktleidende wereldwijde technologieleverancier, die internationaal opererende ondernemingen helpt bij het heruitvinden en transformeren van de business via een digitale technologietransformatie. Het bedrijf is actief in 43 landen en heeft een geconsolideerde omzet van US$ 8,2 miljard, in de 12 maanden eindigend op 30 september 2018. HCL levert een geïntegreerd dienstenportfolio, gebaseerd op de eigen Mode 1-2-3 groeistrategie. Mode 1 omvat diensten op het gebied van applicaties, infrastructuur, BPO en engineering & R&D-services, waarbij gebruik wordt gemaakt van DRYiCETM Autonomics om het business- en IT-landschap van klanten te transformeren. Met als gevolg dat ze ‘lean’ en ‘agile’ worden. Mode 2 heeft betrekking op ervarings- en resultaatgerichte geïntegreerde aanbiedingen van Digital & Analytics, IoT WoRKS™, Cloud Native Services en Cybersecurity & GRC-diensten. Met als doel de bedrijfsresultaten te verbeteren en digitalisering mogelijk te maken. De Mode 3 strategie focust zich op ecosystemen en creëert innovatieve IP-partnerschappen om producten en platformen te bouwen. HCL gebruikt het eigen wereldwijde netwerk van geïntegreerde co-innovatielaboratoria en globale leveringscapaciteit, om een holistische multi-serviceverlening te bieden in belangrijke verticale markten. Dat zijn met name financiële dienstverlening, productie, telecommunicatie, media, uitgeverijen, entertainment- bedrijven, retail & CPG, life sciences & gezondheidszorg, olie & gas, energie & nutsbedrijven, reizen, transport & logistiek en overheden. Met 127.875 professionals van verschillende nationaliteiten richt HCL zich op het creëren van echte toegevoegde waarde voor klanten via ‘Relationships Beyond the Contract’. Meer informatie is te vinden op: www.hcltech.com 

 

Perscontact:

Peter Gloudemans

AddIT Benelux

T: +31 653471777

E: peter.gloudemans@addit-benelux.nl

Stuur een reactie